Gotta be you

Kapitel 1


             Sophies outfit                           Cleos outfit
 

Cleos perspektiv:

-          Vakna, skrek jag till Sophie.

-          Mmh vad är klockan, svarade hon surt.

-          Den är halv nio, svarade jag glatt. Jag skrattade lite åt hennes rufsigt bruna hår och trötta ögon.

-          Bara 5 minuter till, sa hon och vände på sig i sängen så hon låg på magen.

-          Nej! sa jag och började hoppa i hennes säng.

-          Okey okey, sa hon och gick in i badrummet som låg mitt i mot hennes rum.  Det såg ut som att hon var en mumie förutom händerna som inte pekade rakt fram. Jag gick ut och in i mitt rum och gick fram till min garderob. Jag visste som vanligt inte riktigt vad jag skulle ha på mig men så jag gick in till Sophie som nu stog på sitt rum.

-          Jag vet inte vad jag ska ha på mig, sa jag med en suck.

-          Amen jag kan hjälpa dig att hitta kläder om du hjälper mig! sa hon, glatt.

-          Visst, sa jag och gick fram till hennes garderob. Jag slängde en svart klänning på henne. Hon log och höll upp den mot kroppen.

-          Ska jag ha den här? Frågade hon.

-          Japp den är ju skitsnygg, sa jag med ett stort leende. Hon drog av sig pyjamasen och tog på sig en svart bh och svarta trosor. Hon tog på sig klänningen och speglade sig i hennes stora spegel på rummet.  

-          Okej den var snygg, sa hon och försökte låta lite sur men det gick inte så bra.

-          Sa ju det!! Nästan skrek jag, kom nu så får du bestämma kläder åt mig. jag drog med henne i armen in till mitt rum. Hon öppnade garderoben medans jag satte mig på sängen med lila överkast.

-          Den här kan du väl ha, sa hon och kastade ett färgglatt linne och ett par jeans på mig.

-          Nej det blir för varmt, sa jag och slängde tillbaka kläderna på henne.

-          Då får du ha den här, sa hon och kastade en vit klänning med blåa ränder på mig.

-          Okey, sa jag och gick bort mot garderoben. Jag drog av mig pyjamasen och satte på mig min rosa bh och mina blå trosor. Jag drog på mig klänningen och speglade mig.

-          Snyggt, sa jag.

-          Kom nu så går vi in och sminkar oss, sa Sophie.

-          Kommer, sa jag och gick efter henne. Vi tog lite brunkräm, mascara och lite rouge. Jag blev nöjd och kollade på Sophie. Hennes blev också fint.

-          Är du klar? Frågade jag när jag blivit klar.

Hon nickade och jag gick in i mitt rum för att hämta en väska. Jag hittade en som jag tycket passade bra och la ner mobilen och lite annat. Sophie gjorde lika dant.   


Kommentarer
Postat av: Anonym

www.onedirectionlove.blogg.se min nya novell! :) x

2012-01-22 @ 15:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0