gotta be you- kap 3

Cleos perspektiv

När vi kom fram till huset bestämde vi oss för att åka hiss. Alla tre gick in i hissen, och vi tryckte på våning 4. Vi stannade på våning 3. Jag kollade nervöst på Sophie. Jag fick en nervös blick tillbaka när dörren öppnades. Det kom in en gammal skruttig tant med rullator och blängde på oss.

-          It’s strange that those young children is riding in an elevator when they are young and healthy, sa tanten formant.

-          Ehh yes, sa jag nervöst.

-          I think you can walk the next time and leave the elevator to us young people, svarade hon argt.

-          Yees we can walk next time, sa jag och skyndade mig ut genom hissdörren som precis öppnades. Harry och Sophie kom straxt efter.

-          Angry lady, sa Harry med ett flin.

-          Yees, sa Sophie blygt. Vi kollade på varandra och alla tre började skratta. jag försökte sätt in nyckeln i låset mellan skratten, men misslyckades. Efter ett tag fick jag in nyckeln i låset, låste upp och klev in i lägenheten. När alla hade tagit av sig skorna gick vi in till vardagsrummet och satte oss i den stora bruna soffan. Den var lite för stor för bara mig och Sophie men den var så mjuk och mysig. Jag satt bredvid Sophie som satt bredvid Harry.

-          So what are we going to do? Sa jag med darrig röst.

-          we can play some wii, sa Sophie blygt.

-          Sure, sa harry glatt.

 

Sophies perspektiv

-          We have some different games, sa jag och gick fram till bokhyllan med Wii spel.  Jag drog fram wii sports och kollade mot Harry.

-          That one is perfect, sa han. Jag gick till TV:n, satte på den och slet upp 3 Wii controller och slängde dom på Cleo. Hon gav en till Harry och la en på bordet åt mig. Vi valde vilken sport vi skulle köra och det blev först bowling.  Det var mycket skratt under spelets gång. Harry vann över mig med 100 poäng och Cleo vann över honom med 20 poäng. När vi hade spelat klart omgången gick Cleo på toa.  Harry skrattade och kollade på mig. Jag låtsades bli sur men det gick inte så bra.

-          Stop, skrek Harry med oskyldig min. när jag slog honom lite lätt på axeln.

-          I’m not going to stop, mumlade jag och försökte låta sur men det lät mer som om jag var hes. Han började kittla mig. Jag försökte låta bli att skratta men misslyckades med det också.

-          Stop, skrek jag mellan skratten.

-          I’m not going to stop untill your’e happy again, sa han. Han höll fast mig bakifrån och kittlades på magen. Jag höll på att ramla i hopp i en hög på golvet men han höll mig uppe. Han föste mig mot soffan, men höll fortfarande mig i ett varmt grepp. Han slängde sig i den breda soffan och jag flög efter. Jag låg på honom och såg in i hans bruna ögon, kände hans varma kropp och kände hans mint andedräkt med den touch av choklad. Jag började skittla honom men han var inte kittlig. Han snurrade runt så jag kom under honom. Han ställde sig på alla fyra över mig och började kikla mig igen. Jag skrattade så mycket så jag knappt kunde andas. Cleo kom in i rummet med en förvånad blick. Harry reste sig upp.

-          He started, he was tikkiling me, sa jag och kollade på Harry.

-          No she was tikiling, me sa harry och såg ut som en femåring.

-          Yeah, sa Cleo.

-          Can i have your number? sa jag och log mot Harry.

-          Only if i can have yours, sa han med ett flin. Han räckte mig sin telefon och jag gav min till Harry. Jag knappade in mitt nummer och döpte kontakten till Sophie. Jag fick tillbaka min telefon och han sin.

-          It’s maybe time fore me to go home now, sa Harry.

-          Okay, sa jag lite sorgset.

-          But we can maybe meet up tomorrow, on the café? Sa han glatt

-          Yees, sa jag med ett leende. Vi gick ut till hallen och Cleo följde efter. Han drog på sig sina svarta pumps och sin gråa jacka.

-          Byee, sa han

-          Bye, svarade jag. Vi låste när han hade gått ut genom dörren och gick in till vardagsrummet.

 

Cleos perspektiv:

-          Du gillar honom, sa jag när vi kastade oss i soffan. Jag tog en kudde och kastade på henne.

-          ERKÄNN, skrek hon och kastade tillbaka kudden på mig,

-          Mhrrm, kanske lite, sa jag och log.

-          LITE, skrek hon.

-          Okej jag gillar honom, sa jag och skrattade. Vi kollade på varandra och brast ut i skratt. När skrattatacken hade lagt sig kollade jag på klockan. Den var redan 14:00.

-          Ska vi äta lunch? Undrade jag.

-          Mm ska vi laga något eller pizza? Svarade Sophie.

-          Vi kan väl beställa pizza, sa jag och kollade på henne. Jag ringde till pizzerian och beställde en kebabpizza. Det var hemleverans så vi bestämde oss för att sätta på en film så länge. Det blev filmen pritty woman. Vi han kolla på filmen i 20 minuter sen ringde det på dörren. Sophie hämtade pizzan. Den var färdigslicad så det var bara att äta. Filmen var bra. Vi bestämde oss för att kolla på sex and the city också. När den filmen också var slut kollade jag på datorn. Jag gick in och kollade vilka TV program som skulle gå på TV. Det var reklam om X-factor, sa jag kollade vad det var. Det var en sångtävling. När jag hade kollat klart på datorn hoppade jag in i duschen och sedan i sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0