gotta be you- kap 4

När den filmen också var slut kollade jag på datorn. Jag gick in och kollade vilka TV program som skulle gå på TV. Det var reklam om X-factor, sa jag kollade vad det var. Det var en sångtävling. När jag hade kollat klart på datorn hoppade jag in i duschen och sedan i sängen.

 


 

Sophies perspektiv

Nästa morgon så vaknade jag att det var någon som hoppade i min säng. Jag kisade lite för att se vem det var. Det var Cleo, hon hoppade upp och ner i min säng med bara pyjamas på.

-          Sluta hoppa i min säng, sa jag och vände mig om.

-          Inte fören du har gått upp, klockan är redan 12, sa hon och hoppade ner från sängen.

-          Okey, sa jag och kollade på telefonen. Det stog ett nytt meddelande. Jag satt mig upp i sängen och kollade vad  det stog. Det svar från Harry. Are you waken? We can meet half past twelve in the café?.

-          Det var från Harry, vi ska träffas I cafét om en halvtimme, sa jag samtidigt som jag slängde av mig täcket och hoppade upp ur sängen.

-          Oj då får vi skynda oss sa hon och gick fram till min garderob. Hon tog fram vit klänning med rosor på. Jag gick förbi henne och drog den ur handen på henne när jag styrde mina steg mot min byrå. Jag drog på mig trosor och BH och klänningen. Cleo började gå mot sitt rum och jag följde efter. Hon öppnade sin garderob och ställde sig framför garderoben när hon kollade efter kläder. Jag puttade bort henne, för att se hennes kläder. Jag rev omkring i garderoben och hittade en svart klänning. Till det tog jag fram ett halsband med en vit rosett och en vit kofta. Hon drog på sig kläderna och ställde sig framför spegeln jag trängde mig framför och frågade:

-          Duger det här?

-          Jupp han kommer ÄÄÄÄlska det, sa hon med tilljord röst. Jag slog henne på skämt och gick mot badrummet. Där tog jag lite brunkräm och drog några drag med mascaran. Cleo gjorde likadant. Jag kollade på klockan. Den var 5 i halv tolv.

-          Shit klockan är 5 i halv, sa jag och kollade på Cleo som drog ett sista tag med mascaran. En sista titt i spegeln och sen sprang jag mot hallen. Jag drog på mig mina svarta klacksandaler och Cleo tog på sig sina vita converse. Det behövdes ingen jacka eftersom det var mitt i sommaren. Vi sprang nerför trappen, för att det gick snabbare. När vi väl kom fram till caféet efter en jobbig språngmarch stod klockan på 1:38 am. Han satt vid det bordet vi satt vid igår. Harry reste sig upp och vinkade åt oss medans vi gick och satte oss.

 

Harrys perspektiv:

Dom kom och satte sig vid vårt bord. Sophie hade en snygg kort svart klänning på sig. Cleo hade en snygg vitt blommig klänning på sig men Sophie var helt klart snyggast.

-          Hi, sa Sophie och Cleo medan dem drog ut varsin stol.

-          Hi, svarade jag glatt och synade Sophie uppifrån och ner. Hon fnittrade lite så jag vek direkt bort blicken.

-          Are we going to order, frågade jag och tittade bort mot kassan.

-          Okej, sa Cleo. Vi reste oss upp och gick bort.

-          What do you want? Frågade jag.

-          I don´t know, sa Sophie.

-          I pay, sa jag med ett leende.

-          Are you sure, frågade Cleo.

-          Yees, sa jag glatt.

-          I can buy you a coke and cake? Sa jag och pekade på kladdkakan.

-          Okej thank you very much, sa Sophie och Cleo I munnen på varandra. Jag beställde och betalade. Vi fick lyxiga kladdkakor och glascola. Vi gick och satte oss. Sophie och Cleo började sakta tugga på kakan. Jag gjorde lika dant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0