gotta be you- kap 11

sophies perspektiv:

-          Yees you should really sign up to X factor sa jag och log.

-          I don’t know, sa han tyst.

-          If you don’t sign up, i sign up you, sa jag ganska strängt.

-          Eiih, sa han och kastade en kudde på mig. Jag bara log. Vi pratade ett tag och bestämde oss för att fråga Cleo vad hon tycker i morgon. Vi gick och la oss och jag somnade nästan direkt.

 


 

Cleos perspektiv:

Jag vaknade och kollade på mobilen. Klockan var 10. Jag låg kvar i sängen ett tag men bestämde mig för att gå upp när jag inte kunde sova mer. Jag öppnade garderoben men hade inte en aning om vad jag skulle ha på mig så jag gick till fönstret för att kolla vad det var för väder. Det var varmt och soligt så jag kunde ha en klänning eller kjol på mig. Jag öppnade garderobsdörren igen och liksom hoppades att det skulle hoppa ut något och ha på mig. Jag suckade och drog fram en vit kjol med ett tjockt bälte i änden. Till det drog jag på mig en vit tröja och ett par svarta tights. Jag gick ut till dom andra i vardagsrummet. Dom låg och sov så jag smög tyst ut till köket. Jag bestämde mig för att göra en lyxfrukost så jag kollade i kylskåpet. Det fanns några ägg kvar i kartongen så jag tog fram tre stycken. Jag slet fram en kastrull och började koka äggen. Till det gjorde jag tre koppar varm choklad och sprutade grädde på av chokladen. Över det rev jag lite choklad och ringlade på lite chokladsås. Jag vart nöjd med det. Efter att ha rivit omkring ett tag i skafferiet hittade jag baguetter. När jag hade hittat allt som behövdes för vår lyxfrukost och dukat fram det gick jag in till Sophie och Harry.

-          Good morning sleepheads, sa jag och log.

-          Good morning, svarade Sophie och satte sig lite upp och tittade på mig samtidigt.

Hon knuffade till Harry lite och efter en liten stund satte han sig upp. Hans ögon syntes knappt på grund av allt hår som var i vägen för honom.

-          Hi, sa han och log brett mot mig och sedan tittade han på Sophie som satt och små skrattade åt honom.

-          Breakfast is ready, sa jag försökte att inte skratta.

-          Okay, we’ll be right there, sa Sophie och log mot mig.

 

Harrys perspektiv:

Efter ett tag hade vi hade vaknat till drog oss ut till köket. Där var det dukat med lyxfrukost. Jag log och satte mig på en av stolarna.

-          Help yourself, sa cleo och log. Jag tog en baguette och bredde den. Till det åt jag mitt ägg och drack choklad.

-          Harry will sign up to X-factor today, sa Sophie och log.

-          No I’m not, nästa skrek jag.

-          Yes you promised me that yestarday eavning, sa hon och log finurligt.

-          No i did’nt, sa jag tyst.

-          Sing something, sa Sophie för att få tyst på oss.

-          I’m not sure, sa jag tyst.

-          Come on, skrek cleo och Sophie i kör.

-          Okey, sa jag och började sjunga samma sång som igår. När jag hade sjungit färdigt började Cleo och Sophie klappa händerna. Jag kände att jag rodnade.

-          When is the sign up time, sa sophie.

-          I don’t know, svarade cleo, but we can look at the computer.

-          Sure, sa sophie.

-          Eiih, what hapend with my wish, I’m not sure if I want to sign up, sa jag tyst.

-          Ofcourse you are, sa cleo fort. Vi åt färdigt och gick in på Sophies rum och kollade på hennes dator. Uttagningen var idag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0